Thursday, August 12, 2010

Ramadhan AlMubarak

Alhmdulillah..akhirnya Ramadhan menjenguk jua...Bulan paling ditunggu-tunggu umat Rasulullah SAW...alhmdulillah juga aku masih bernafas di bumiMu Allah..Aku bersyukur diberi ruang,waktu utk aku trus beribadah kepadaMu Ya Allah....Tarawih kali ini buat semangat nk g..klo x malas ja...Ramadhan kali ni syahdu plak bagi aku...first day posa aku dh start cuci kipas...gila semangat...dari blik paee,abg caq sampai blik mak ayah aku aku cuci..tp kipas pling byk habuk blik mak aku....huhuh..aku ty mak aku npa blik dia habuk kipas dia tebal 5inci?mak aku smbil mengembang hdungnya mnjawab "sbb mak slalu baca AlQuran&Semayang Sunat sbb tu habuk tebal...byk guna kipas tu utk beribadat"..jd aku pn trima jawapan kukuh ibuku tu...first day posa gak aku ngn mak sbuk pkir resepi baru..nk buat bukak posa...kemarin kami be2 buat ayam percik ala kelantan...xsmpat nk amik pic aym tu sbb lupa..rni mak nk mask ikan bakar pakai rmpah aym percik kemarin..hopefuly sdp la..ni smua try n eror...rsepi mak aku reka..sok plak mak aku nk try bt gado-gado..mangsanya aku juga kena cari resepi kt tenet...tp asalkan makan aku sggup bt pa saja...bebalik kpd syahdu..aku rs Ramadhan kali ni cm lebih tenang...aku xla lapar cm Ramadhan thaun2 lps...Chinta Hati aku pn byk ingatkn aku suh byk bca AlQuran..Alhmdulillah..byk perubahan dr KAMU...aku betul2 besyukur Tuhan beri kami ruang,pengalaman dan pengajaran kepada kamii bedua...Pengalaman byk mengajar dn mengubah aku..juga aku nmpk dari KAMU...Chinta HatiKu..kita dh bejaya jd yg lebih baik dr sbelumnya...Amin...Buat abg2 aku dn Kakak2 ipar ku..Slamat menyambut Bulan Ramadhan AlMubarak...semoga Ramadhan kali ni memberi penuh keinsafan dn ketenangan...pe2 pn gotta go...Assalamualaikum;)

No comments:

Post a Comment